Buitenschoolse opvang

De voorschoolse en buitenschoolse opvang voor ’t Swannestee wordt door SKIK verzorgd in school.

SKIK ziet de buitenschoolse opvang als vrije tijd: kinderen moeten kunnen doen waar ze zin in hebben. Een boekje lezen op de bank, lekker buiten ravotten met vriendjes, spelen in de poppenhoek/bouwhoek of een spelletje doen met de medewerkster.

Regelmatig worden activiteiten en workshops aangeboden waar kinderen aan mee mogen doen, zoals timmeren, knutselen, vissen, sporten e.d. Hierbij wordt ook samengewerkt met het Toanhûs en MIKS.

De buitenschoolse opvang is na schooltijd open van 14.15 tot 18.30 uur. Op vrijdag zijn we open vanaf 12.00 voor de onderbouw. In de vakanties en op schoolvrije dagen is de buitenschoolse opvang open van 8.00 tot 18.30 uur.

U kunt ook alleen opvang tijdens vakanties afnemen. Wilt u hier meer over weten, neem dan even contact op met Skik.

Opvang op maat

U kunt kiezen uit drie pakketten: 52 weken (inclusief alle vakanties), 48 weken (inclusief 7 vakantieweken) of 41 weken (alleen schoolweken).

Heeft u alleen zo nu en dan buitenschoolse opvang nodig? Dat kan ook. U kunt hiervoor een strippenkaart kopen. Er is al een strippenkaart die recht geeft op 10 uur buitenschoolse opvang.

En heeft u wisselende werktijden, dan kunt u kiezen voor flexibele opvang.

Kinderopvang is niet duur!

U krijgt maandelijks een nota van SKIK, maar u heeft ook recht op de kinderopvangtoeslag. Dat is een bijdrage van de overheid als tegemoetkoming in de kosten van kinderopvang.

Hoeveel kinderopvangtoeslag u krijgt, hangt af van uw inkomen: hoe lager het inkomen, hoe hoger de toeslag. Hierdoor is kinderopvang ook voor lage inkomens betaalbaar. U kunt al opvang afnemen vanaf €0,70 per uur!

Via www.toeslagen.nl kunt u een proefberekening maken van hoeveel kinderopvangtoeslag u krijgt.

Veilig en vertrouwd

Uw kind is bij SKIK in veilige en vertrouwde handen. Bij de opvang staat voorop dat uw kind zich bij ons thuis voelt. Naast activiteiten in groepsverband is er ook ruimte voor individuele aandacht voor uw kind. Bij SKIK kan ieder kind zichzelf zijn en zich ontwikkelen, ieder op zijn eigen manier en in zijn eigen tempo.

SKIK staat voor ‘plezier’ en ‘warmte’. Plezier maak je vooral samen. Samen met andere kinderen, maar ook met de pedagogisch medewerkers. Warmte komt tot uiting in hoe wij met de kinderen, met u en ook met elkaar omgaan.

Gratis en vrijblijvend aanmelden

Wilt u zich (gratis en vrijblijvend) aanmelden voor de buitenschoolse opvang? Een informatiepakket met inschrijfformulier ligt voor u klaar op school.

U kunt ook inschrijven via het inschrijfformulier wat u kunt downloaden via www.skik.nu of aanvragen via tel. 0513-416017 of per mail: info@skik.nu.

Wilt u eerst meer informatie? Neem dan vooral contact met ons op.

SKIK stichting kinderopvang

Postadres: Postbus 71, 8500 AB Joure